Najważniejsze zasady

  1. Ćwicz codziennie przed jedzeniem przez 15 minut. Powinno stać się to Twoją dewizą życiową. Nie leń się! Pamiętaj o ćwiczeniach na dobre trawienie – poczujesz się lepiej.
  2. Ćwicz w skupieniu i radośnie. W czasie ćwiczeń trzymaj usta zamknięte.
  3. Jedz o stałych porach.
  4. Nie jedz, gdy nie odczuwasz głodu – jeśli się wahasz „zjeść czy nie”, nie jedz. Gdy zastanawiasz się, czy iść do toalety – idź! Nie wolno ignorować nawet najsłabszej potrzeby wypróżnienia.
  5. Postaraj się wyeliminować stymulatory w rodzaju herbaty, kawy, nikotyny oraz środki przeczyszczające, gdyż są szkodliwe.
  6. Nie śpij w dzień i nie jedz w nocy – to powoduje zaparcia.
  7. Nie popijaj podczas posiłku. Pijemy przynajmniej pół godziny przed i najwcześniej w godzinę po posiłku.
  8. Jedz wolno. Każdy kęs przeżuwaj 30-50 razy, zapewni to lepsze trawienie, rozwiąże problem z zaparciami, nie będzie Ci się chciało pić po jedzeniu.
  9. Unikaj lub ogranicz do minimum potrawy smażone, ciężkostrawne, rozgotowane, odgrzewane, za gorące lub za zimne.
  10. Jedz tylko wtedy, gdy jesteś pełen radości życia, wolny od ciężkich myśli. Nigdy nie jedz, gdy jesteś zły, zdenerwowany lub przebywasz w trudnym otoczeniu.
  11. Po jedzeniu przejdź się wolno tam i z powrotem masując się po brzuchu. Zapewni to dobre trawienie i perystaltykę.
  12. Zadbaj o relaks i pozytywne nastawienie, gdyż jest to równie ważne w zapewnieniu zdrowia i szczęścia.
©2005 Zdrowie - pierwszy krok